Известие

Collapse
No announcement yet.

Скоростна кутия M32 в Alfa 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Автомата не е за всеки.

    1во разхода е нагоре с 1-1.5л, което на тази и без това лакома тежка кола си е голям минус
    2ро подходящ за големи градове с тежък трафик
    3то неподходящ за региони в които снегопочистването не е на ниво, компромис ако е 4х4, но и там е толкова ниска че почти "мисията невъзможна"
    4то не навсякъде разбират от ремонт на автоматик, малко странно ми е да нося кутия на 200-300км за ремонт и да стоя 2 седмици без кола примерно
    5то неподходящ за "рацери" които приемат всеки светофар за старт лента

    Има си и предимства, но мисля че повече са недостатъците
    Сега ако си някой чичак дето си е взел красива каляска и не го вълнува разхода и вървежа - става...
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #32
      6то-сваля от динамиката на колата и то доста



      7мо-доста по-неадекватно превключване на предавки от ръчното такова при динамично каране с чести изпреварвания.
      alfa 159 1,8 mpi/lpg

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщение
        6то-сваля от динамиката на колата и то доста



        7мо-доста по-неадекватно превключване на предавки от ръчното такова при динамично каране с чести изпреварвания.
        Щракам на спорт и гаааззз
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

        Comment


        • #34
          Това, че сменяш лагери на кутия не означава, че трябва да сменяш и съединител +маховик.
          Аз не ги смених, монтаж демонтаж беше 150 лв защо да сменям всичко останало, като не му е дошло времето ?
          Ако не си тотален каруцар, кутията се прави, просто при първи симптоми трябва да влезеш в 'правилен сервиз'.
          По някое време ще им дойде времето, но смяната на масла на автоматика и проблем при него, може би е по- скъпо.
          За хората като мен:
          Автоматик бих взел ако си купувам чисто нова кола и шофирам много градско.
          За моите 12к (20% градско и 80% магистрала)на година не си заслужава.
          Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
            Автомата не е за всеки.

            1во разхода е нагоре с 1-1.5л, което на тази и без това лакома тежка кола си е голям минус
            2ро подходящ за големи градове с тежък трафик
            3то неподходящ за региони в които снегопочистването не е на ниво, компромис ако е 4х4, но и там е толкова ниска че почти "мисията невъзможна"
            4то не навсякъде разбират от ремонт на автоматик, малко странно ми е да нося кутия на 200-300км за ремонт и да стоя 2 седмици без кола примерно
            5то неподходящ за "рацери" които приемат всеки светофар за старт лента

            Има си и предимства, но мисля че повече са недостатъците...
            Има си предимства, има си недостатъци, но пазарът си казва своята дума - oт актуалните модели в момента, не можеш да си купиш хубава кола с ръчни скорости. Всичко е автомати вече, защото това търсят и купуват хората. Ръчки има евентуално в някоя базова опция за постни служебки, където се търси да е възможно най-евтино.

            Иначе не разбрах какво имаш предвид за снега и автоматите. От моя опит (невключващ 159) мога да кажа че колите с автомат всъщност са по-проходими, защото по-трудно боксуват и приплъзването на хидротрансформатора имитира понижаваща предавка.

            За разхода, не знам, старите хидротрансформаторни автоматици наистина вдигат разхода, когато не са lock-нати.
            Новите (зф 8хп) всъщност свалят разхода, както и кутиите с два съединителя (дсг/с-троник, пдк и т.н.). Също и подобряват ускорението и динамиката. Доказано е, че и най-добрия шофьор не може да сменя по-бързо дори и от един 20 годишен селеспийд.

            Да добавя и нещо интересно, което ми го сподели един собственик на 159 автомат, подобно съм чел и в алфаоунъра. Kазват, че при 159 с автомат почти не се наблюдава тоя torque steer и това боксуване само на едното колело при повече газ, както е при моделите с ръчни скорости. Диференциала бил различен и затова.
            156 2.0TS

            Comment


            • #36
              Точно загубите при торкконвертора и оттам мудна смяна на предавки и загуба на кпд,ме карат да карам ръчка.Иначе трансмисиите с двоен съединител и кутиите със 7 и повече предавки вече си заслужават,фен съм им.Лошото е,че са все на марки на които не съм фен.
              alfa 159 1,8 mpi/lpg

              Comment


              • #37
                Джулия QV e първата алфа на която ми направи впечатление, че автоматика дава по-малък разход от ръчната и дори ускорява по-бързо.Мисля някъде видях 3.7 или 3.8 докато ръчната я дават с една десета отгоре- 3.8/3.9сек до 0-100.Не че е съществено, дори е без значение, но е показателно за развитието на автоматиците.

                Има и нещо друго при автоматиците- не зная защо, но винаги по-бавно ускоряват, а отделно и максималната им скорост е по-ниска.

                За 159-ката една и съща кола с еднакъв двигател например 2.4 jtdm автоматика е до 224 или 227, а ръчката е до 231кмч.Разбира се и това не е от толкова голямо значение, но все пак е факт.

                Не съм наясно при QV джулия автоматика каква максимална скорост постига, но по клиповете не съм виждал повече от 229/301 кмч.

                За нова кола от 2015 година насам според мен автоматиците са постигнали това което трябва като ниво.

                Просто при ръчната има малко повече радост.

                С оглед на бъдещето радвайте се на последните модели с ръчни скорости - давам и най-много 10 до 15 години производство на ръчни скоростни кутии.След това и да не искате ще сте автоматична...
                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                Comment


                • #38
                  За снега и автоматите :
                  Имах предвид че ако снегопочистването е на ниво, няма проблем да бръмчиш с автомат. Обаче ако е както в повечето малки градове, т.е. никакво, значи че ще береш ядове при всяко тръгване, при 4х4 е една идея по-добре, но пък и там 159 е ниска. Просто го няма ония момент с лашкането ако се наложи да излезеш от коловоз примерно.
                  Карал съм няколко автоматика зимно време, точно затова много не съм им голям фен.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                    С оглед на бъдещето радвайте се на последните модели с ръчни скорости - давам и най-много 10 до 15 години производство на ръчни скоростни кутии.След това и да не искате ще сте автоматична...
                    С навлизането на електричките и автоматичните ще останат в историята.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Ще си караме нашите, докато не ги забранят
                      След като по телевизията реставрират 60 годишни автомобили ... ще изкараме до пенсия с текущите
                      Аз предпочитам кола която левитира, че тези пътища с увеличението на винетката ми се струва, че се скапаха.
                      С това електрифициране на УПРАВЛЕНИЕ и скорости, при мълния или проблем с инсталацията не знам какво може да се случи в движение.
                      * за колите с двоен съединител = нищожна икономия от гориво, обслужването на екстрата и ремонт в дългосрочен план .. много пъти по- скъпи.
                      За автомобилите на ток ще мине доста време, за да се наложат. Войни се водят заради петрол, който се използва предимно за горива.
                      Дали ще има достатъчно литии и какви ще станат цените в един момент .. Доста неизвестни.
                      Не разбирам, защо не погледнаха по- сериозно на автомобилите с LPG като алтернатива.
                      Last edited by flipz; d.m.y г., 20:22.
                      Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                      Comment


                      • #41
                        Е то, ако ще рисуваме страшни сценарии, трансмисията ни е най-малкият проблем.
                        По-добре да започнем със системата Brake-by-wire.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Виж, с Приуса притеснението ми е почти 0%, ама ако беше Алфа, то щеше да ми е едно дискомфиртно такова.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #43
                            Споко. Самолети летят с такива системи.

                            Виж за Алфи, наистина си е притеснително

                            Чат пат в движение ми се вдига аларма "vehicle protection unavailable + символа за ключалката на волана". Питам се, кога ли ще ми се заключи воланът в движение ?
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:17.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #44
                              Еба,това ще бъде гадно.Няма ли някаква защита?
                              alfa 159 1,8 mpi/lpg

                              Comment


                              • #45
                                Има ли такива случай, това възможно ли е по принцип ?

                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Споко. Самолети летят с такива системи.

                                Виж за Алфи, наистина си е притеснително

                                Чат пат в движение ми се вдига аларма "vehicle protection unavailable + символа за ключалката на волана". Питам се, кога ли ще ми се заключи воланът в движение ?
                                Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                                Comment

                                Working...
                                X